Recept på rester…

Har massa grönsaker som är öppnade och börjar bli för gammalt så det fick bli det idag. Idag blev det också kryddat med nässelpulver (hur sjutton har jag missat att det faktiskt är jättegott i matlagning??) och krasse. Gjorde lite extra köttbullar till barnen, tänkte att de äter säkert inte min potatis och grönsaker… Men jag hade inte behövt oroa mig för grönsakerna gick först, och det är jag väldigt glad för eftersom vi försöker äta så mycket av det…

Recept på himmelsk god potatissallad, två portioner (barnen en var och jag en); 

100 gram blomkål

3 medelstora potatisar 

3 matskedar cremefraishe med franska örter

1 vanlig tomat

1 halv rödlök

6 coctailtomater

1 tesked svartpeppar

1½ matsked nässelpulver

Krasse efter behov

Stek potatisen och blomkålen tillsammans med cremefraishen. Salta och peppra efter behov. Lägg i tomaten efter fem minuter. När det är nästan klart och potatisen är så pass mjuk som man vill ha den lägger man i rödlök, coctailtomaterna, nässelpulver och krassen. Rör om och låt puttra i några minuter. Servera med färsk krasse som graternering till kött, ugnsbakade grönsaker eller fisk. 

01 02 03 04

Lämna en kommentar